۷۱۷#* سامانه رعد بانک ملی ایران

همین حالا گوشی همراهتون را بردارید.این کد را شماره گیری کنید: #۷۱۷*ra'd

“به پرداخت همراه بانک ملی خوش آمدید”

با همین شماره ساده شما وارد سامانه “رعد” بانک ملی شدید.مهم نیست که گوشی همراه شما نوکیا۱۱۰۰ چراغ قوه دار قدیمی باشه یا گوشی چند میلیونی apple!

این سامانه که چند ماهیه توسط بانک ملی راه اندازی شده به شما کمک می کنه از خدمات متنوعی برخوردار بشین بدون اینکه ریالی هزینه بر روی سیمکارت شما اعمال بشه حتی اگر در خارج از کشور از سیمکارت اپراتور داخلی استفاده کنید. کارهایی را که فعلا میشه با این سامانه انجام داد: موجودی حساب، خرید از فروشگاه بدون حضور فیزیکی کارت!،انتقال وجه،اقساط،پرداخت قبض،استفاده از OTP یا همون دستگاه رمزیاب که در سامانه “سبا”ی بانک ملی کاربرد داره و…….

در گام اول شما باید یه رمز چهار رقمی برای استفاده از این سامانه تعریف کنید . در گام دوم که به سامانه وارد شدین با انتخاب قسمت تنظیمات(گزینه۴) و افزودن کارت خودتون ، رسما عضو این سامانه بشید. برای افزودن کارت به این اطلاعات نیاز دارین: شماره کارت،رمز دوم،کدCVV2 و تاریخ انقضای کارت. افرادی که روی کارتشون به جای تاریخ انقضا تاریخ صدور ثبت شده باید تاریخ ۵سال بعد از صدور را وارد کنن.

چند نکته:

شما تا ۴کارت بانک ملی را میتونید در این سامانه ثبت کنید.

در این سامانه بعد از ثبت کارت شما به جای شماره ۱۶ رقمی با اعداد ۱تا۴ شناخته میشه. مثلا وقت مانده گیری به جای شماره ۱۶رقمی میزنید :کارت شماره ۱

برای انتقال وجه به شخص دیگه حتما باید طرف مقابل شما هم عضو این سامانه باشه. چون در زمان انتقال وجه شما نیازی به داشتن شماره کارت طرف مقابل ندارین و فقط داشتن شماره همراه مقصد برای این کار کافیه.

برای خرید بدون کارت هم فقط باید شماره پایانه اون فروشگاه وارد بشه که توسط فروشنده از بانک ملی دریافت شده.

توضیحات کامل همراه با فایل راهنما را هم از این لینک در سایت بانک ملی ایران دریافت کنید.

و در آخر اینکه  این سامانه هنوز در اول راهه و در آینده ای نزدیک بار بسیاری از عملیاتهای بانکی را به عهده می گیره.

http://www.shokri.ir/banknevesht/wp-content/themes/the-book/the-book/images/mohr1.gif

————————————————————————————————————

۵۴ Responses to “۷۱۷#* سامانه رعد بانک ملی ایران”

  1. سلام
    من قبلاً ثبت نام کرده بودم…ولی رمز رو نمیدونم چی دادم!

    در صورت فراموشی رمز ۴رقمی چیکار باید کرد؟
    مسدود شدن کاربر رو چجور میشه رفع کرد؟

    پاسخ به این نظر

    محتشمي Reply:

    /@حمیدرضا,

    باسلام با تماسی که من با شرکت سداد گرفتم دارن در مورد فراموشی رمز کار می کنند .بزودی اعلام می شود .

    موفق باشید .

    http://www.Mohtashami.net

    پاسخ به این نظر

    محتشمي Reply:

    /@حمیدرضا,

    باسلام با تماسی که من با شرکت سداد گرفتم دارن در مورد فراموشی رمز کار می کنند .بزودی اعلام می شود . در مورد مسدودی با تلفن۸۳۳۸۶ تماس بگیرید .

    موفق باشید .

    http://www.Mohtashami.net

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @محتشمی,
    ممنون حاج محمد..

    پاسخ به این نظر

    جواد Reply:

    @حمیدرضا, نمی دونم چرا سرویسهای بانک ملی همیشه باید مسخره باشه. آخه شاید کسی نخواد عضو این سیستم بشه اونوقت دیگه هیچ کس نباید بتونه به حسابش پول واریز کنه ؟ شماره موبایل به جای شماره حساب؟ خیای مسخره است

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @جواد,
    سلام.
    اگر کسی عضو نباشه میشه از طریق همراه بانک،اینترنت،خودپرداز و چندین راه دیگه به حسابش وارزی کرد.

    پاسخ به این نظر

  2. این کد USSD هنوز روی خط ایرانسل من کار نمیکنه!
    به نطر من کد *۷۳۳# ستاره ۷۳۳ مربع بهتر از تمام کدهاست چون مال هیچ بانکی نیست بلکه مال یه شرکته
    تند تند ارتقا داده میشه و خدمات جدید بهش اضافه میشه
    الان تنها کدی که میتونه موجودی حساب به تمام کارتهای شتاب بده همین ۷۳۳ هست
    بعضی از کدهای USSD بانکها:

    بانک پاسارگاد:
    *۷۲۰#

    بانک گردشگری:
    *۷۴۶#

    بانک ملی:
    *۷۱۷#

    بانک مسکن:
    *۷۳۷#
    *۷۳۱#

    بانک سامان:
    *۷۲۴#

    بانک کشاورزی:
    *۷۳۰#

    پسا بانک:
    *۷۴۷#

    بانک سینا
    *۷۲۷#

    ……..

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @مهدﮮ سخائى,
    سلام.
    امتحان کردم، مثل اینکه هنوز با ایرانسل مشکل داره.

    پاسخ به این نظر

    محتشمي Reply:

    @مهدﮮ سخائى,
    سلام
    فعلا با همراه اول کار میکنه فقط!!

    پاسخ به این نظر

  3. سلام
    ممنون ازاین پست عالی و بجا .
    امتحان میکنم ببینم چی میشه….

    خدا قوت

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @سوگند,
    سلام.
    ممنون. حتما امتحان کنید.

    پاسخ به این نظر

  4. سلام
    لطفا یک راهنمایی بفرمایید که چطوری می شه به صورت اینترنتی به شماره حساب (توجه: شماره حساب سیبا ها! نه شماره کارت) پول بریزیم. خیلی لازمم می شه.

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @مرعشی,
    سلام.
    فقط از طریق سامانه سبای بانک ملی امکان پذیره که باید دستگاه رمزیاب داشته باشید. هزینه دستگاه فعلا حدود ۵۴هزار تومنه ولی بزودی با فعال شدنش روی همین سامانه “رعد” ظاهرا نیازی به پرداخت هزینه برای فعال سازی ندارین.
    موفق باشید

    پاسخ به این نظر

    مجید Reply:

    @مرعشی, سلام
    در حال حاضر با همراه بانک ملی امکان پذیر است.

    پاسخ به این نظر

  5. با سلام – در مورد این سامانه یکی دو هفته پیش مطالبی رو خوندم – سامانه خیلی خوبیه – ولی متاسفانه در آینده که توسط افراد جاعل و کلاهبردار سوءاستفاده های زیادی ازش میشه – یا حق

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @کارمندک,
    سلام.
    سخته اما بعید نیست.

    پاسخ به این نظر

  6. آقای شکری خسته نباشید
    یه سوال داشتم، آیا گزینه خرید از دستگاه کارتخوانش فعال شده؟
    چون تا جایی که میدونم هنوز فعال نشده بود، اگه فعال شده، فقط روی کارتخوان‌های بانک ملی فعال شده یا از هر کارتخوانی میشه؟
    ممنون

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @رسول,
    سلام.
    امروز با یه کارتخوان ملی تست کردن جواب داد. از کارتخوان بانکهای دیگه اطلاع ندارم. ولی امتحان می کنم

    پاسخ به این نظر

    رسول Reply:

    @عبدالرضا شکری, مرسی

    پاسخ به این نظر

  7. با تشکر

    مطلب بسیار جالبی بود

    رسید دستگاه کارت خوان را به چه صورت میده که ما بدیم فروشنده؟ فروشنده از کجا صحت ادعای ما رو چک کنه؟

    با تشکر

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @شفیعی,
    با سلام.
    جناب آقای شفیعی، در حال پیگیر این مسئله هستم. به محض پاسخ قطعی حتما در یه پست مجزا توضیح میدم.
    موفق باشید

    پاسخ به این نظر

  8. من حتئ نمی دونم طقلب را با چه (ت) مینویسند

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @mahdy,
    سلام.
    التماس دعا!

    پاسخ به این نظر

  9. سلام آقا رضا

    می خواستم ببینم می دونی سامانه رعد و تمام ussd ها که بانکها استفاده می کنند برای ما هزینه ای داره مثل اس ام اس یا نه؟
    دوم اینکه dns های ir رو set کردی یا نه؟

    پاسخ به این نظر

    رسول Reply:

    باسلام
    خیر به هیچ عنوان پولی کسر نمی گردد

    پاسخ به این نظر

  10. @علی,
    سلام دوست عزیز
    استفاده از سیستم USSD هیچ هزینه ای نداره و از لحاظ امنیت از نرم افزارهای همراه بانک بالاتره
    استفاده از این سیستم در خارج از کشور هم رایگان هست
    هیچ هزینه ای برای سیمگارت و یا برای موجودی حساب نداره

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @مهدﮮ سخائى,
    سلام..از پاسخ کامل و به موقع شما ممنونم جناب آقای سخایی

    پاسخ به این نظر

  11. با عرض سلام وخدا قوت ، جهت خلق حماسه سیاسی و همکاری با ستاد مرکزی دکتر لنکرانی در ساعات ۱۰:۳۰الی ۱۲:۳۰ صبح و۱۸:۳۰ الی ۲۱با شماره ۸۹۴۲ ۱۹۷ ۰۹۱۹ تماس حاصل فرمایید

    پاسخ به این نظر

  12. سلام وقتی شماره *۷۱۷#می زننم میگه کاربرد شما مسدود شده باید چکار کنم

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @سجاد,
    سلام..با شماره ۰۲۱۶۴۱۴۰ تماس بگیرید.

    پاسخ به این نظر

    رسول Reply:

    سلام وقتی شماره *۷۱۷#می زننم میگه کاربرد شما مسدود شده باید چکار کنم

    پاسخ به این نظر

    رسول Reply:

    من امروز زنگ زدم۰۲۱۶۴۱۴۰این شماره۰۲۱۸۳۳۸۶را معرفی کرد به انجازنگ زدم
    گفت به هر شعبه بانک ملی رفتی برای رعد بانک*۷۱۷#) مسدودی بکو اهراز هویت شما را به شماره ۰۲۱۸۸۷۰۴۱۷۸ فاکس کنند والسلام

    پاسخ به این نظر

  13. سلام
    من قبلاً ثبت نام کرده بودممسدود شدن کاربر رو چجور میشه رفع کرد؟

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @سجاد,
    سلام..با ۶۴۱۴۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

    پاسخ به این نظر

  14. توی سیستم های بانک ملی با این همه ادعاشون *********واقعا مسخره است همیشه خرابه

    پاسخ به این نظر

  15. سلام.منظور از شماره ردیف کارت در این سامانه چیه؟چه عددی رو باید در این قسمت بنویسیم؟

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @سیما,
    سلام..یعنی که کارت شما من بعد به جای ۱۶رقم با شماره های ۱ و ۲و۳ و یا ۴ شناخته میشه.مثلا شما یکی از کارتهای را به عنوان کارت شماره یک ثبت می کنید و من بعد برای گرفتن موجودی به جای ۱۶رقم روی کارت شماره ردیفی را که شما برای سیستم تعریف کردین وارد می کنید.

    پاسخ به این نظر

  16. لطفا حرف های زشت کاربر ها رو نگذارید!

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @من,
    سلام..متوجه این قسمت نشده بودم..سانسور شد..ممنون از دقت نظرتون

    پاسخ به این نظر

  17. الان مشکل مسدودی رعد ملی با مراجعه شعبه حل می شه.

    پاسخ به این نظر

  18. باسلام بنده یه چند وقتی رعد ملیم مسدود شده بود مراجعه کردم به شعبه بانک ملی و مشکل مسدودی رو حل کردم…اما الان با یه مشکل بزرگتر مواجه هستم و اونم اینه که بر روی رعد ملی سیمکارت بنده هیچ گزینه ای درست کار نمیکنه الا گزینه تغییر رمز که هیچ مشکلی برای تغییر رمز رعد ملی ندارم…در مرحله آخر بقیه گزینه ها (افزودن کارت،لیست کارت ،وغیره) با این پیغام عجیب مواجه میشم که((تنها صاحب حساب مجاز به انجام این عملیات میباشد))با مرکز سداد هم چندین بار تماس گرفتم هر بار چیزی گفتن اما مشکل حل نشد مثلا گفتن شماره عابر بانکت رو روی سیمکارت دیگه ای ثبت کردی در حالی که من اصلا قبلا این کار رو نکرده بودم اتفاقا روی سیمکارت یکی از اعضای خانواده خودم تست کردم به راحتی شماره عابر بانکم ثبت شد و روی سیمکارت دیگه ای دوباره خواستم ثبت کنم با پیغام (((این کارت قبلا ثبت شده است))) مواجه شدم که کاملا طبیعی بود و با حذف شماره کارتم از روی سیمکارت اول مجددا اجازه ثبتنام بر روی سیمکارت دوم داده شد به همین راحتی … اما متاسفانه روی سیمکارت شخصی خودم همون طور که توضیح دادم به طور کل مشکل داره… میخواستم بپرسم حالا چی کار باید کنم ..؟ آیا میشه درخواست کتبی برای حذف کامل اطلاعات ثبت نامی رعد ملی بر روی شماره سیمکارتم رو بدم تا دوباره از اول بتونم در سامانه ثبت نام اولیه رو انجام بدم…باتشکر از راهنمایی تون

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @علیرضا از تهران,
    سلام.با شماره های ۸۳۳۷۶ و ۸۳۳۸۶ تهران تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید.

    پاسخ به این نظر

  19. جناب شکری ، با تشکر از وبلاگ و اطلاعات مفیدی که ارائه کردید. متاسفانه طراحی رعد ملی به معنای واقعی کلمه وحشتناک میباشد و حجم اطلاعات غیر ضروری درخواستی آن برای انجام یک عمل ساده همچون موجودی گرفتن ، نشان از عدم تفکر کافی در طراحی آن دارد. لطفا مقایسه کنید سرویسهای ۷۲۴ یا ۷۳۳ را با رعد ملی.
    من با اکثر سیستمهای بانکها کار کرده ام و بعنوان یک کاربر میخواهم از این طریق انتقاد خود را به بانک ملی منتقل کنم. آیا در سایت بانک جایی برای نظرسنجی از کاربران در خصوص این سیستم وجود دارد؟

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @سعید,
    سلام دوست عزیز.
    تا قبل از فرمایشات شما فقط با رعد ملی کار کرده بودم.امروز ۷۳۳ را امتحان کردم. از لحاظ روش کارکرد تفاوتی با رعد ملی نداره و همون منوهای تو در تو را داره.
    با این حال اگر انتقاد یا پیشنهادی در این مورد دارید با روابط عمومی بانک ملی در میان بگذارید. تلفن: ۶۰۹۹۳۸۶۴

    پاسخ به این نظر

  20. سامانه فعالسازی سیم کارت جهت استفاده از رمز یکبارمصرف:

    https://saba.bankmelli-iran.com/simotpactivation/jsp/SIMActivationStep1.jsp

    پاسخ به این نظر

  21. با سلام از این سامانه فعالسازی سیمکارت جهت استفاده از رمز یکبار مصرف در چه مواقعی میشه استفاده کرد مثلا من قبلا توکن رعد ملی خودم رو فعال کردم (با خریدن کارت آبی رنک رمزیاب رعد ملی)و تا حالا ۲ بار بدون دلیل غیرفعال شده است که با تماس با مرکز سداد ۸۳۳۸۶ دوباره فعالش کردن…میخواستم بدونم منظور از این کد فعالسازی سیمکارت برای استفاده از رمزیاب موبایلی چیه…آیا منظور همون مجوز امنیتیه درج شده در کارت توکن آبی رنگه که من از بانک خریدم و بعد از ۴۸ ساعت برای ثبتنام اولیه وارد رمزیاب رعد ملی گوشی خودم کردم است یا خیر برای مواقعی است که رمز رو چند بار اشتباه وارد میکنیم و رمزیاب مسدود میشه… لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر …این هم لینک جدید در سبا بانک
    https://saba.bankmelli-iran.com/simotpactivation/jsp/SIMActivationStep1.jsp

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @علیرضا,
    سلام
    این کد فعال سازی دقیقا مانند همون رمز اولیه است. هر بار که سیستم توکن رعد شما غیرفعال شود مانند روز اول نیاز به کد فعال سازی دارد.

    پاسخ به این نظر

  22. سلام سمانه رعد خیلی وقت است که درست خدمات دهی نمی کند

    پاسخ به این نظر

  23. سلام
    من تو سامانه رعد ملی ۷۱۷ اطلاعات کارت عابربانک ملی
    خودم رو وارد کردم ولی عضویتم مسدود شده هر کاری میخوام انجام بدم پیغام عضویت کاربر مسدود شده است رو نشون میده برای رفع مسدود شدن عضویت در این سامانه باید چی کار کرد؟

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @رضا,
    سلام..با شماره ۰۲۱۶۴۱۴۰ تماس بگیرید..مشکل را رفع می کنند.

    پاسخ به این نظر

  24. سلام من هر کاری میکنم اصلا *۷۱۷#کار نمیکنه فقط مینویسه (رد شد ) یعنی چی کار باید کرد ؟

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    @کار بر,
    سلام..با شماره ی ۰۲۱۶۴۱۴۰ تماس بگیرید

    پاسخ به این نظر

  25. من شماره کارتم رو به یکی دادم پول واریز کنه ایا از طریق همون شماره کارت میتونه از حساب من برداشت کنه هیچ گونه رمزی بهش ندادم فقط شماره ۱۶رقمی کارت

    پاسخ به این نظر

    عبدالرضا شکری Reply:

    سلام..خیر..با داشتن شماره کارت نمیشه از حساب شخصی برداشت نمود…

    پاسخ به این نظر

پاسخی بنویسید